Zapracowane nie grają

27 lipca 2009, 11:08

Naukowcy z Uniwersytetu Stanowego Michigan twierdzą, że kobiety mniej grają na komputerze niż mężczyźni, ponieważ nie dysponują podobną ilością wolnego czasu (Sex Roles).



Arduino Ethernet

Powstał oficjalny standard Otwartego Sprzętu

14 lipca 2010, 15:55

Open Source Software to pojęcie znane już niemal każdemu, niemal każdy też korzysta z jego dobrodziejstw. Jednak idea Open Source Hardware wciąż jest mało znana, a przecież jej potencjał będzie zapewne równie silny, zwłaszcza wsparty powszechnym standardem.


Czego potrzebują fotorealistyczne gry 3D?

13 lutego 2012, 11:41

Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games stwierdził podczas zakończonej właśnie konferencji DICE Summit, jeszcze za naszego życia doczekamy fotorealistycznych gier 3D renderowanych w czasie rzeczywistym. Sweeney zauważył, że każde kolejne udoskonalenie techniczne pojawiające się w grach od Ponga po Crisis wiedzie nas ku takim właśnie grom.


Elektroniczne odciski palców

29 kwietnia 2014, 12:46

Profesor Romit Roy Choudhury i studenci Sanorita Dey oraz Nirupam Roy z University of Illinois wykazali, że podzespoły znajdujące się w smartfonach są na tyle unikatowe, iż pozwalają na jednoznaczne zidentyfikowanie urządzenia i jego śledzenie. Są podobne do odcisków palców, ale jednocześnie dają ewentualnemu śledzącemu znacznie większą wiedzę, gdyż pozwalają określić, gdzie użytkownik urządzenia przebywał w danej chwili oraz – często – co robił.


Uniwersytet Oksfordzki na platformie edX

17 listopada 2016, 13:21

Od kilku lat wiele prestiżowych uniwersytetów udostępnia bezpłatne wykłady za pomocą takich platform jak edX, Coursera czy FutureLearn. Można tam skorzystać z kursów prowadzonych m.in. przez MIT, Uniwersytet Harvarda czy Uniwersytet w Cambridge. Dotychczas jednak brakowało oferty jednej z najważniejszych instytucji akademickich na świecie - Uniwersytetu Oksfordzkiego


Konsumują biliony gigabajtów informacji

10 grudnia 2009, 12:08

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego przygotowali raport o konsumpcji informacji przez Amerykanów w 2008 roku. Wynika z niego, że mieszkańcy USA w ciągu 12 miesięcy "użyli" 3,6 zettabajtów (1021, bilion gigabajtów) informacji i niemal 11 biliardów wyrazów.


Zune w sklepach

14 listopada 2006, 12:18

Kieszonkowy odtwarzacz Zune pojawił się oficjalnie w amerykańskich sklepach. Najnowsze urządzenie Microsoftu jest pierwszą próbą obalenia dominacji iPoda.


Nadmierne granie to nie uzależnienie (na razie)

28 czerwca 2007, 10:13

Amerykańskie Stowarzyszenie Medyczne (American Medical Association – AMA) przychyliło się do opinii specjalistów i stwierdziło, że na razie nie wpisze nadmiernego grania w gry komputerowe do rejestru chorób. Stowarzyszenie uważa, że dotychczas przeprowadzone badania nie dowiodły jednoznacznie, że jest to uzależnienie.


Głupi młodzi przestępcy

28 października 2008, 11:52

Eksperci alarmują, że coraz częściej bardzo młodzi ludzie zaczynają parać się przestępczością komputerową. Ryzykują tym samym swoją przyszłość, gdyż mają niewielkie umiejętności, więc łatwo takich domorosłych "hakerów" złapać, a konfrontacja z policją i wymiarem sprawiedliwości może negatywnie wpłynąć na przyszłość.


Natal dostępny już w przyszłym roku?

12 listopada 2009, 13:11

Jedna z brytyjskich witryn specjalizujących się w tematyce gier komputerowych twierdzi, że już w przyszłym roku gracze będą mogli korzystać z technologii rozwijanej przez Microsoft w ramach "Project Natal".


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy